Cégismertető, avagy az örökzöld marketing eszköz, ami 20 éve nem megy ki a divatból

2024-01-17T10:03:00+00:00

Milyen a jó cégismertető? Ugye hallottad már azt a mondást, miszerint: az vagy, amit állítasz magadról.  Tudom, ez így egy az egyben túlzás, de azért lássuk be, van benne igazság. Hogy kapcsolódik ez a cégedhez? 

Véleményem szerint három dolog mérvadó a céged megítélésével kapcsolatban:

  1. Amit állítasz magadról, a cégedről
  2. Amit az ügyfelek állítanak a cégedről
  3. Amit az ügyfél személyesen tapasztal meg rólad

Szerinted melyik az, amelyiket a legkönnyebben és a leggyorsabban tudod alakítani, és a magad hasznára fordítani? Történetesen az, amit magadról állítasz. Különösen fontos ez új vevők esetén. Ők ugyanis még nem vásároltak Tőled, nincs saját tapasztalatuk a cégedről, tehát az alapján fognak ítélni, dönteni, amit látnak, olvasnak rólad. Mondjuk, a reklámanyagaidban. Várj, mondok egy példát, lehet, hogy magadra fogsz ismerni.

Tipikus cég tipikus cégismertető

Egyik ügyfelemtől kaptam a minap egy cégismertetőt. A cége tipikusnak mondható: 1990-es években alakult, a rendszerváltás után, mára kb. 20 éves, és ami megdöbbentő: még mindig ugyanazt a cégismertetőt használják, ami anno, annak idején egyszer elkészült a nyomdában. Akkoriban ugye nem volt digitális nyomda, volt, hogy 500 db-ot kellett rendelni ahhoz, hogy nyomdába mehessen. Tehát a raktárban még mindig roskadoznak a polcok a kőkorszaki cégismertetőktől. Ráadásul az is biztos, hogy a legtöbb információ már réges-rég elavult. Gondolj bele, milyen benyomást kelt ez egy leendő ügyfélben?

Szerinted egy dinamikus, rugalmas, trendi cég benyomását kelti, akitől minden vágyam, hogy rendeljek valamit? Vagy éppenséggel egy olyan poros vállalkozásét, aki leragadt a múlt évszázadban, és kérdéses, hogy egyáltalán szakmailag a toppon van-e?

Mit tartalmaz egy jó cégismertető anyag?

  • Empatikus nyitás
    Azaz  már az elején együttérez a vevő problémájával, szinte annak veséjébe lát, tudja, milyen gondokkal küszködik, és hogyan érintse meg.
  • Cég, mint megoldás
    A jó cégismertetőben a céged több mint csupán egy vállalkozás a sok közül. A céged az „A Vállalat”, ami meg tudja oldani a vevő problémáját, azaz MEGOLDÁS a megrendelő gondjaira.
  • Miért éppen a Te céged?
    Egy cégbemutatkozó akkor jó, ha az olvasó számára egyértelmű lesz, hogy miért éri meg neki Tőled vásárolnia, miért a Te cégedet, és miért ne egy másikat válasszon.
  • Termékek/szolgáltatások
    Szükség van egy olyan részre, ahol fekete-fehéren az áll, milyen területen tevékenykedik a céged, milyen termékek, szolgáltatások közül választhatnak a vevők. Lényeges, hogy ez is a vevő szemszögéből láttassa a cégedet, ne a munkatársaid nézőpontjából.
  • Referenciák
    Sok cégismertetőben a referenciák leginkább egy céglistához hasonlítanak.  Az nagyon száraz és unalmas, ha csak felsorolod azokat a cégeket, akiknek eddig dolgoztál.
  • Jól jön még, ha vannak:
    a)    friss képek, videó anyag elérhetősége
    b)    rövid projekt leírások, esettanulmányok: mi volt a feladat, hogyan oldottátok meg azt
    c)    elégedett vevők véleményei
  • Elérhetősége
    Ez pofonegyszerűnek hangzik, de pár elavult infóval ezt is el lehet rontani, például régi e-mail cím, vagy egy olyan kollegának az elérhetősége, aki már ezer éve nem dolgozik a cégnél.

Másik probléma az szokott lenni, ha olyan sok elérhetőséget adnak meg, amiből meg a bőség zavara miatt a megrendelő nem tud választani, így könnyen el is marad a reakciója. A jó cégismertető végén csak 1-2 elérhetőség van, de az a legmegfelelőbb személyhez kalauzolja el az érdeklődőt.

Milyen legyen: offline vagy online?

Hát ugye az attól függ. Ha online értékesítesz, akkor nem kérdés, legyen elektronikus formában vagy online elérhető. Ha hús-vér tárgyalásokra jársz, és hús-vér ügyfelekkel találkozol, akkor jól jöhet a nyomtatott, nyomdában készült verzió. Legjobb, ha mindkét fajtából van a tarsolyodban.

Mire jó egy cégismertető?

  •     üzletkötéshez kiváló kellék
  •     új ügyfélnek elküldheted, vagy a kezébe nyomhatod
  •     jó apropó régi ügyfelek felkereséséhez. Ha valami érdekességgel bővült a kiadvány, rögtön elújságolhatod nekik
  •     honlapod tartalmát bővítheted vele
  •     pályázatok létfontosságú eleme

A cikk elolvasása után javaslom, hogy vedd elő a cégbemutatkozó anyagodat, és nézd meg az egyik legfontosabb reklámanyagod mennyire felel meg a fenti marketing követelményeknek. Ciki lenne, ha ezek után is így kezdődne a cégismertetőd:

„A Cégem Kft. 1990-ben alakult, fontos számunkra a minőség, a megbízhatóság és a szaktudás…”

Ha most rádöbbentél arra, hogy olyan a cégismertetőd, amit ezek után kínos lenne a vevőid kezébe adni, akkor most vegyél egy nagy levegőt, ne szégyenkezz tovább a régivel, rendelj egy vadiújat!

Lendítsd fel a cégedet Te is egy új cégismertetővel! Kezdd itt, nézd meg az eddig elkészült referenciákat!

Vevőnyerő cégismertető csomag

Kép forrása: pixabay.com